Powiatowy Ośrodek Interwencji Kryzysowej z siedzibą w Wojniczu prowadzi nabór na zajęcia socjoterapeutyczne dla dzieci w wieku 6-10 lat „Grupa socjoterapeutyczna dla dzieci młodszych”.
Zajęcia adresowane są do dzieci mających trudności w relacjach rówieśniczych i społecznych- nieśmiałych, zamkniętych w sobie, z niską samooceną, nie radzących sobie ze stresem, agresją, przejawiające trudności w wyrażaniu i nazywaniu emocji, stwarzających problemy wychowawcze.
Cykl zajęć obejmuje 11 spotkań socjoterapeutycznych po 3 godz., raz w tygodniu (tj. środa) w godzinach popołudniowych na teranie POIK w Wojniczu ul. Jagiellońska 17. Zajęcia prowadzi certyfikowany socjoterapeuta w grupach 8 osobowych.
ZAJĘCIA SĄ BEZPLATNE.
Planowany termin rozpoczęcia zajęć – PAŹDZIERNIK 2021 r. Ilość miejsc ograniczona.
O przystąpieniu do grupy decyduje kwalifikacja do grupy socjoterapeutycznej na podstawie wywiadu i zgromadzonej dokumentacji w trakcie naboru wg. kryteriów doboru uczestników.
Chęć uczestnictwa w zajęciach prosimy zgłaszać pisemnie na odpowiednim druku dostępnym w siedzibie POIK w Wojniczu lub w sekretariacie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Tarnowie przy ul. Urszulańskiej 19.
Zapraszamy do kontaktu. tel. (14) 650-13-92, 512-259-253
Zajęcia „Grupy Socjoterapeutycznej dla dzieci starszych” dla dzieci w wieku 11-15 lat zaplanowane są na rok 2022. Rekrutacja do grupy socjoterapeutycznej odbywać się będzie w I kwartale roku.
Główne cele warsztatów
- Rozwijanie u dzieci umiejętności potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania w społeczeństwie.
- Kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie rówieśniczej.
- Kształtowanie umiejętności nawiązywania pozytywnych relacji z rówieśnikami.
- Rozwijanie i kształtowanie umiejętności prawidłowego rozwiązywania sytuacji trudnych i konfliktowych.
- Kształtowanie i rozwój postaw asertywnych i empatii.
- Nabycie umiejętności rozpoznawania własnych emocji i radzenia sobie z własnymi emocjami.
- Kształtowanie prawidłowego rozwoju emocjonalnego i społecznego, fizycznego
- Kształtowanie szacunku dla własnego ciała i odpowiedzialności za nie.
- Kształtowanie otwartości na prawdę i wrażliwości na zło.
- Kształtowanie umiejętności wyrażania własnych poglądów, słuchania innych.
- Kształtowanie postawy akceptującej siebie, własną płeć, uczucia, zainteresowania.
- Nauka dobrej, rozwijającej zabawy.
Ramowy Program Zajęć Socjoterapeutycznych
- Organizacja pracy na zajęciach – przywitajmy się i poznajmy. Podpisanie wspólnie wypracowanego kontraktu przez uczestników. Zapoznanie podopiecznych z tematyką, celem i formą zajęć. Przeprowadzenie wstępnej diagnozy rodzinnej i aktualnej sytuacji społecznej podopiecznych. Tworzymy grupę: ja w grupie, ja w reflacjach z rówieśnikami, ja i moje życie. Integracja i budowa zaufania w grupie. Wprowadzenie podopiecznych w proces socjoterapii, asymilacja zasad i form pracy terapeutycznej.
- Kim jestem, kim mógłbym być. Mój styl życia, moje hobby, marzenia.
- Co lubię w ludziach, a czego nie?
- Rozpoznaje i nazywam emocje i Uczucia od których uzależniamy nasze życie.
- Ja i moje życie. Moje relacje z rodziną i najbliższym otoczeniem.
- Przyczyny nieporozumień. Dlaczego nie mówimy tego, co chcemy powiedzieć.
- Nawiązywanie kontaktów. Przełamanie nieśmiałości w grupie.
- O emocjach Spojrzenie w lustro. Akceptuję siebie. Moje i twoje kompleksy.
- Sytuacje trudne: smutek, lęk, depresja, odrzucenie, odizolowanie, apatia społeczne, zamknięcie się itp. Kiedy i w jakich sytuacjach je mi smutno, jak radzę sobie w sytuacjach trudnych. Potrzebuje Twojej pomocy- jak prosić o pomoc innych.
- Analizujemy przejawy agresji i przemocy. Dlaczego dochodzi do zachowań agresywnych- jak im zapobiegać.
- Zakończenie zajęć – podsumowanie pracy. Wysłuchanie i podzielenie się uwagami na temat funkcjonowania grupy, wspólne ustalenia co do dalszego kierunku własnej pracy i zaangażowania w proces autoterapii. Pożegnanie się.
Metody oddziaływania i zakres terapeutyczno- kompensacyjny
- Elementy arteterapii.
- Elementy biblioterapii.
- Drama socjoterapeutyczna.
- Elementy treningu ART., interpersonalnego, asertywności, umiejętności wychowawczych.
- Gry i zabawy socjoterapeutyczne.
- Korekcja niepożądanych zachowań emocjonalnych poprzez wyciszenie, rozluźnienie i pobudzenie do twórczego działania.
- Elementy muzykoterapii.