OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNE
Likwidacja barier w komunikowaniu się
Bariery w komunikowaniu się to ograniczenia uniemożliwiające lub utrudniające osobie niepełnosprawnej swobodne porozumiewanie się i/lub przekazywanie informacji.
Wniosek – bariery w komunikowaniu
Do wniosku należy dołączyć wymagane załączniki:
- W przypadku osoby dorosłej:
– aktualne orzeczenie /kopia/ o stopniu niepełnosprawności wydane przez ZUS lub Powiatowy Zespół orzekania o Niepełnosprawności lub orzeczenie /kopia/ o stałej albo długotrwałej niezdolności do pracy w gospodarstwie rolnym wydanego przed dniem 1 stycznia 1998r. /KRUS.
– Zaświadczenie lekarskie wystawione przez lekarza specjalistę dot. stanu zdrowia,/ przyczyna niepełnosprawności/, zawierające informację o rodzaju niepełnosprawności i jego wpływie na trudności w komunikowaniu się.
– badanie słuchu-audiogram .
– opinia logopedy z uwzględnieniem konieczności dofinansowania do likwidacji barier w komunikowaniu się wynikającej z niepełnosprawności.
– oferty cenowe z dwóch punktów sprzedaży.
– zaświadczenie z zakładu pracy ze wskazaniem zajmowanego stanowiska pracy.
- W przypadku dziecka:
– aktualne orzeczenie /kopia/ o stopniu niepełnosprawności wydane przez ZUS lub Powiatowy Zespół orzekania o Niepełnosprawności lub orzeczenie /kopia/ o stałej albo długotrwałej niezdolności do pracy w gospodarstwie rolnym wydanego przed dniem 1 stycznia 1998r. /KRUS/.
– zaświadczenie lekarskie wystawione przez lekarza specjalistę dot. stanu zdrowia,/ przyczyna niepełnosprawności/, zawierające informację o rodzaju niepełnosprawności i jego wpływie na trudności w komunikowaniu się.
– opinia pedagoga szkolnego oraz logopedy z uwzględnieniem konieczności dofinansowania do likwidacji barier w komunikowaniu się wynikającej z niepełnosprawności.
– badanie słuchu – audiogram
– Oferty cenowe z dwóch punktów sprzedaży.
– zaświadczenie ze szkoły o kontynuowaniu nauki
– zaświadczenia o dochodach .
– Inne dokumenty wskazane przez PCPR w Tarnowie
Dofinansowanie likwidacji barier w komunikowaniu się nie może obejmować kosztów realizacji zadania poniesionych przed przyznaniem środków finansowych i zawarciem umowy o dofinansowanie ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Wnioski przyjmowane są przez cały rok, a ich realizacja następuje w kolejności napływania kompletnych wniosków, aż do momentu wyczerpania środków finansowych Funduszu przeznaczonych na realizację zadania w bieżącym roku kalendarzowym.
Szczegółowe informacje oraz formularze wniosków można uzyskać w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Tarnowie, ul. Urszulańska 19 w pokoju nr 305 w godz. od 9:00 do 13:00, w dniach wtorek -piątek (obsługa bezpośrednia) , pod nr telefonu 14/6215683 wew. 30.